18 Aralık 2017 Pazartesi | Üyelik İşlemleri
Ana Sayfa DrayTek Vigor Cihazlarında VDSL Hat Kurulumu

DrayTek Vigor Cihazlarında VDSL Hat Kurulumu

 
DrayTek Vigor Cihazlarında VDSL Hat Kurulumu

KONU 

DrayTek Vigor Cihazlarında VDSL Hat Kurulumu

ILGILI CIHAZLAR   

DrayTek Vigor 2760_Delight, 2860 Serileri 

Doküman Tarih ve Revizyonu

24.05.2017

Yazılım Sürümü 

İlgili Cihazların Bütün Yazılımları

Donanım Sürümü

001

Açıklama / Senaryo / Topology

DrayTek Vigor cihazlarında VDSL hat kurulumu sırasında yapılması ve dikkat edilmesi gereken noktalar,

 

Bu dokümanımızda DrayTek Vigor cihazlarında VDSL hat kurulumu nasıl yapılır hakkında gerekli adımları uygulamalı

olarak işleyeceğiz.

 

Öncelikli olarak hat kurulumuna başlamadan önce mutlaka ISP (Servis Sağlayıcı) tarafından size tahsis edilen kullanıcı

bilgilerinizin (kullanıcı adı, şifre) doğruluğunu sağlayınız. Yapacağınız görüşmede hat tipinizin bir VDSL hizmeti olduğunun

net olarak tespitini sağlayınız. Eğer hattınız VDSL değil ise aşağıdaki adımlarda yapacağınız işlemler neticesinde hattınız

çalışmayacak ve bağlantı sağlanamayacaktır.

 

1. İlk adımımız VDSL standartlarını tanımlayacağımız kısımdır. Türkiye de VDSL hat 35 TAG değeri ile etiketlenmiştir.

Cihazımızda bu girişi “WAN >> General Setup >> WAN1“ kısmından yapmaktayız. Aşağıdaki gibi bilgileri derleyip “OK”

butonuna tıkladıktan sonra cihazımız “Reboot”(Yeniden Başlatma) isteyecektir. Çıkan ekranda tekrar “OK” butonuna

tıklayarak cihazın yeniden başlamasını sağlıyoruz:

 

 

2- Cihazımız yeniden başladıktan sonra ara yüzden “WAN >> Internet Access” kısmına gelerek aşağıdaki işlemleri takip

ediyoruz. Burada servis sağlayıcının bize vermiş olduğu kullanıcı adı ve şifre bilgilerini cihazımıza giriyoruz:

 

 

 

- “OK” butonuna tıkladıktan sonra cihazımız bize son kez ayarların uygulanabilirliğini sağlamak için yeniden başlatma

isteği yapacaktır. Bu ekranda tekrar “OK” butonuna tıklayarak cihazımızı yeniden başlatıyoruz.

 

3- Cihazımız yeniden başladıktan sonra hat durumunun kontrolünü “Online Status >> Physical Connection” altında

gözlemleyebilirsiniz:

 

 

NOTLAR:

1- Eğer bu işlemleri doğru olarak tamamladığınızdan eminseniz ve hattınız ISP (servis sağlayıcı) ile buluşmaz ise öncelikli

olarak cihaz ara yüzünde yazılım versiyonunuzun kontrolünü sağlayınız. Eğer yazılım versiyonunuz eski bir sürümde ise

lütfen güncelleştirmelerini aşağıdaki paylaşacağım link altında temin edeceğiniz güncelleme dosyası ile sağlayınız.

-          http://www.draytek.com/en/download/firmware/ (.all uzantılı dosyayı .zip ten çıkarıp cihazınıza “System Maintenance

>> Firmware Upgrade” kısmından entegre etmelisiniz. Bu link altında ilgili ürünlere modeli ile ulaşabilir ve firmware bilgilerine

erişim sağlayabilirsiniz.)

2- Bu işlemden sonra hattınız hala bağlantı sağlamadı ise servis sağlayıcınızla iletişime geçerek altyapı bilgilerinizin

ANNEX A mı? ya da ANNEX B mi ? olduğunun bilgisini teyit ediniz. Çünkü DrayTek Cihazları ANNEX A uyumlu çalışan

xDSL cihazlardır.

 

614 Adet Keyword | Rastgele 25 Adet Gösteriliyor | Fiber Router   ASF   AVI   Genişband   Web Uygulamaları   Yüksek Bulunurluk   Tekli LUN   C-port   Facebook Yasaklama   Remote Access   Ağ Güvenliği   Bandluxe   VLAN   Data Backup   linux   Thin Provisioning   Clavister   amazon s3   Web Server   HTTPS   Yagi Anten   Central Management   ZRTP   Sanal Arayüz   Facebook Yasaklama